Известие

Collapse
No announcement yet.

Oборотите се менят леко точно при 1500 оборота!

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Oборотите се менят леко точно при 1500 оборота!

    Здравейте, колеги. Не, че е голяма болка за умиране обаче днес ме подразни едно странно поведение на моята 145'тица от подписа. Както си карах из града и по едно време нещо взе да ми присеца колата, беше на сравнително ниски обороти и като загледах беше около 1500. По-късно пак ми го направи същото нещо и пак около 1500 оборота и като се прибрах реших да видя на празен ход как ще се държи. Общо взето ако успея да уцеля точно 1500 оборота и почват да се колебаят оборотите. На празен ход и на всички останали обороти всичко си е ОК. Някой имал ли е подобен проблем и имате ли идея каква може да е причината, че точно на тези обороти да прави такава магария? Сменявал съм стъпков мотор и ламбда сонда, както и съм чистил дебитомера.

    Оттук може да свалите кратко видео клипче, на което се вижда поведението на двигателя, за което говоря:
    http://dox.bg/files/dw?a=18be7743d9

    P.S. Извинявам се за лошото качество на видеото, но не се сетих да светна лампата в купето
    Last edited by Nyte; d.m.y г., 22:47.
    Alfa Romeo 145 1.4 16V TwinSpark 103hp [1998]
    Peugeot 206 1.4 74hp [2001]
    Renault Megane 2 1.5 dCi 100hp [2005]

  • #2
    Прекъсване на точно определени обороти е от запалителна система - кабели, свещи или бубини
    0888 232 484 - Бобо Extreme Service
    sigpic
    Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
    Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

    Comment


    • #3
      Първоначално публикувано от Bobo Покажи съобщение
      Прекъсване на точно определени обороти е от запалителна система - кабели, свещи или бубини
      Благодаря за бързия отговор. Кофтито е, че наскоро са сменявани и кабелите и свещите, т.к. миналата година успях да наводня колата в една река.
      Alfa Romeo 145 1.4 16V TwinSpark 103hp [1998]
      Peugeot 206 1.4 74hp [2001]
      Renault Megane 2 1.5 dCi 100hp [2005]

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от Nyte Покажи съобщение
        Благодаря за бързия отговор. Кофтито е, че наскоро са сменявани и кабелите и свещите, т.к. миналата година успях да наводня колата в една река.
        Ако не са читави е нормално за година нещо да даде фира
        0888 232 484 - Бобо Extreme Service
        sigpic
        Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
        Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

        Comment


        • #5
          Ами около 400 лв. се изръсих са кабели и свещи (не знам дали е много), надявам се поне да са били качествени. Явно ще трябва пак да ходим при чичо доктор. А при тази диагноза има ли опасност да ме остави някъде на пътя, че скоро ми се налага да пътувам извън града и да не вземе някъде да ми играе номера пущината
          Alfa Romeo 145 1.4 16V TwinSpark 103hp [1998]
          Peugeot 206 1.4 74hp [2001]
          Renault Megane 2 1.5 dCi 100hp [2005]

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от Nyte Покажи съобщение
            Ами около 400 лв. се изръсих са кабели и свещи (не знам дали е много), надявам се поне да са били качествени. Явно ще трябва пак да ходим при чичо доктор. А при тази диагноза има ли опасност да ме остави някъде на пътя, че скоро ми се налага да пътувам извън града и да не вземе някъде да ми играе номера пущината
            На пътя няма да те остави ма с тая цифра дето ми казваш ако не са читави ще трябва някой да яде бой
            0888 232 484 - Бобо Extreme Service
            sigpic
            Alfa 145 QV Turbo VS Alfa GTV 3.2 24V 04'
            Alfa 156 05' 1.9 16V M-JET, Fiat Brava 1.9 JTD , Алфа 164 Super, Alfa 147 JTD малкото GTA, Alfa 155 2.0 16v Super

            Comment


            • #7
              аз залагам на изтъркана писта на тпс-а. лесно се проверява с мултицет.
              точка

              Comment


              • #8
                @kolev: Колега, можеш ли да споделиш как точно става номера. Къде точно се намира този датчик и какво да му замеря, какви са очакваните стойности? Да пробвам евентуално първо това пък ако няма проблем там вече ще наслушвам за бобините, кабелите и свещите. Друго, което прави колата е понякога при потегляне сякаш забива леко предницата ако тръгна с по-малко газ - аз си го обяснявам, че пак влиза в тия проблемните обороти и почват да играят и затова забива! Освен това като включа подгряването на задното стъкло или въртя волана на място и като че ли се усеща някакво колебание в оборотите
                Last edited by Nyte; d.m.y г., 11:33.
                Alfa Romeo 145 1.4 16V TwinSpark 103hp [1998]
                Peugeot 206 1.4 74hp [2001]
                Renault Megane 2 1.5 dCi 100hp [2005]

                Comment


                • #9
                  Гледаш на дросела,от другата страна на жилото за газта се намира.Има три крачета.Представлява просто един потенциометър.Мериш между седното и някое от двете крачета с омметър.Като подаваш плавно газ,трябва и плавно да се променя съпротивлението.Има ли,дори и за малко прекъсване,значи е за боклука.
                  Това е валидно,ако ти го прави на строго определена газ,а ти говориш за обороти!Пак прецизирай,дали точно на 1500 оборота,независимо от газта или в точно определен момент от натискането на газта ти прави тоя номер.
                  Провери и дали ТПС-а не ти се е разхлабил.На мене ми се е случвало!
                  На където и да се въртиш, задника ти пак ще е отзад!
                  Интелектуален кръг БКАР.sigpic Няма тема, която да не превърнем в плюскане и пукница.

                  Comment


                  • #10
                    Ами днеска пак почна да ми присецва в движение, само че беше тоя път на 2000 оборота. Като че ли става дума за определено положение на газта, както казваш колега. Става след като подам газ и леко отпусна, то и на клипчето се вижда май че се получава при леко отпускане. Не съм много вещ с електротехниката по принцип ама ще се пробвам да го замеря тоя потенциометър
                    Alfa Romeo 145 1.4 16V TwinSpark 103hp [1998]
                    Peugeot 206 1.4 74hp [2001]
                    Renault Megane 2 1.5 dCi 100hp [2005]

                    Comment


                    • #11
                      мордохай го каза.има два варианта. имаш отделен тпс и мпх или двете са в един корпус. но щом си сменял мпх сигурно си с първия вариант. значи гледаш на дроселовата клапа е закачен с 3 крачета е. откачаш акумулатора и буксата и слагаш мултицета на съпротивление примерно на 3,5 10 килоома /зависи от него/ и го закачаш на 1-во и 3-то краче /двете крайни/на тпс-а. караш някой да натиска бавно газта. показанията трябва да почнат да се качват равномерно нагоре. ако е от него ,там където е проблема стойностите ще почнат да подскачат. ако си с тпс и мпх в един корпус ,буксата е 7 крачета и ще изровим между кои две трябва да мериш пак същото.
                      точка

                      Comment


                      • #12
                        А на кои крачета точно трябва да се замери, защото той ми каза на средно и едно от крайните, докато ти ми казваш на двете крайни. Да не взема да изпържа нещо ел. инсталацията на колата И отделно като се натиска газта предполагам колата трябва да е само на контакт да не да е запалена? А иначе май са ми отделно, понеже като свалях МПХ да го чистя и ако не ме лъже паметта беше с 3 крачета, а не 7.
                        Last edited by Nyte; d.m.y г., 17:18.
                        Alfa Romeo 145 1.4 16V TwinSpark 103hp [1998]
                        Peugeot 206 1.4 74hp [2001]
                        Renault Megane 2 1.5 dCi 100hp [2005]

                        Comment


                        • #13
                          значи ей тоя е с трите крачета
                          http://axm-auto.com/index2.php?brand...menkl=1&show=1
                          а тоя със 7
                          http://axm-auto.com/index2.php?brand...menkl=1&show=1

                          никакви контакти и такива работи. откачаш акумулатора, вадиш кабела и закачаш мултицета на крачетата на самия ТПС не на кабела. мултицета на съпротивление най-близко до 3 килоома /3,5,10 каквото има/ и на 1-ви и 3-ти крак. трябва да покаже около 1 килоом и като натискаш педала на газта /както си е така с откачен акумулатор/ трябва да се качва показанието.
                          търсиш някаква зона малко над 1 килоом където показанието почва да подскача и след като я минеш си върви нормално.
                          точка

                          Comment


                          • #14
                            EDIT: Усетих се как става номера, благодаря за разясненията! Днеска ще сляза да го меря тоя ТПС!
                            Last edited by Nyte; d.m.y г., 11:52.
                            Alfa Romeo 145 1.4 16V TwinSpark 103hp [1998]
                            Peugeot 206 1.4 74hp [2001]
                            Renault Megane 2 1.5 dCi 100hp [2005]

                            Comment


                            • #15
                              Последен въпрос: на крайно и средно краче ли трябва да меря или на двете крайни, че се разминават малко насоките от @kolev и @mordohy Мерси предварително!
                              Alfa Romeo 145 1.4 16V TwinSpark 103hp [1998]
                              Peugeot 206 1.4 74hp [2001]
                              Renault Megane 2 1.5 dCi 100hp [2005]

                              Comment

                              Working...
                              X